Tytuł Projektu
Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia.
Okres realizacji Projektu
od 2018-10-01 do 2022-09-30
Wartość Projektu
Projekt finansowany jest ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Wartość projektu: 10 502 836,10 zł
Dofinansowanie z Unii Europejskiej – wkład Funduszy Europejskich: 8 851 790,27 zł
Cel główny
Podniesienie jakości kształcenia w Uniwersytecie Łódzkim poprzez wdrożenie zintegrowanego programu kształcenia do września 2022.
Zakres Projektu
- moduł programów kształcenia
- moduł wsparcia świadczenia wysokiej jakości usług przez instytucje wspomagające studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy
- moduł studiów doktoranckich
- moduł zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego.
Grupa docelowa
Uczelnia, pracownicy naukowo-dydaktyczni i administracyjni UŁ, studenci I, II i III stopnia studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych.
Planowane efekty
- podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadającym potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa;
- Wprowadzenie nowych, innowacyjnych metod kształcenia (wysokiej jakości staże, kursy specjalistyczne, zajęcia prowadzonych przez praktyków);
- nabycie praktycznych umiejętności zawodowych i kompetencji miękkich pozwalających na zwiększenie elastyczności oraz systematycznego aktualizowania posiadanej wiedzy;
- wsparcie realizacji studiów o profilu praktycznym, nastawionych na rozwijanie przydatnych rynkowo umiejętności studentów;
- poprawa pozycji przyszłych absolwentów na rynku pracy;
- zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich;
- podniesienie kompetencji zarządczych kadr kierowniczych i administracyjnych UŁ, takich jak zarządzanie zespołem, zarządzanie finansami i wsparcie jednostek odpowiedzialnych za absorpcję środków finansowych, w tym wsparcie biur projektowych na wydziałach UŁ;
- implementacja informatycznych narzędzi zarządzania uczelnią tj. Zintegrowanej Platformy Zarządzania Wiedzą i Rozwojem Potencjału Naukowego, która poprawi jakość zarządzania potencjałem naukowym uczelni oraz jakość zarządzania informacją;